Arno de Bruin

Bureau De Uil is het eenmansbedrijf van Arno de Bruin. Ik hou ervan mijn eigen werk te organiseren. Ook ben ik leergierig. Met groot doorzettingsvermogen werk ik zelfstandig of samen met anderen aan projecten.
Twee belangrijke kernactiviteiten van Bureau De Uil zijn kennisoverdracht en het verbinden van maatschappelijke organisaties aan het onderwijs.

Kennisoverdracht

Veel kennis heb ik wat betreft ontwikkelingen in de groene ruimte en de biologie. Vanuit een brede interesse en met een grote leergierigheid verwerf ik makkelijk nieuwe kennis.
Het begon destijds met een opleiding Biologie aan de Wageningen Universiteit (toen nog Landbouwuniversiteit Wageningen). Daarna volgden diverse werkplekken. Studie en werk leverden veel kennis op. Tegenwoordig houd ik mijn kennis actueel via het lezen van relevante literatuur en het gericht bijwonen van bijeenkomsten.
Tegenwoordig is een enorme hoeveelheid kennis beschikbaar. Heel graag speel ik een rol in het doorsluizen van die kennis naar leerlingen/studenten. Ik hou ervan (mee) te werken aan goede kennisoverdracht. Via lesmateriaal met een juiste opzet en structuur zorgt Bureau De Uil voor een goede ontsluiting van kennis. Goede teksten, opdrachten en activiteiten motiveren leerlingen of studenten om zelfstandig aan het werk te gaan.

Verbinden

Het verbinden van maatschappelijke organisaties bij het onderwijs is een tweede kernactiviteit. Via het verbinden van maatschappelijke organisaties aan het onderwijs is een belangrijke meerwaarde te realiseren. Diverse maatschappelijke organisaties kunnen namelijk bijdragen aan het bereiken van leerdoelen, bijvoorbeeld door leerlingen te ontvangen op het bedrijf of door een gastles op school. Op die manier maken leerlingen kennis met actuele ontwikkelingen en inzichten, en mogelijke knelpunten.
Bovendien horen ze meer over het werken bij een organisatie: wat moet je allemaal kennen en kunnen om het werk uit te voeren. Ook kan een medewerker een toelichting geven op haar/zijn passie voor het werk. Genoemde input helpt leerlingen bij het ontdekken van hun eigen drijfveren.